Skip to main content
4 juni 2022

Video – “Blijf moslims over Jezus vertellen!”

Het is eigenlijk wel een wonder te noemen dat Sabahat (37) uit Hengelo rondloopt op Opwekking. ”Ik ben in Turkije geboren en was al jong toegewijd moslim. Op mijn negende ging ik vasten, een hoofddoek dragen en de Koran lezen.”

Na vijf jaar Duitsland, verhuist het gezin op haar zestiende naar Nederland. Sabahat woont in negen verschillende steden als het gezin te horen krijgt uitgeprocedeerd te zijn. “Ik voelde me onwaardig en had geen hoop meer. Ik had het geloof eigenlijk losgelaten, maar ging op een gegeven moment de Koran weer lezen.” Pas jaren later, in 2007, horen Sabahat en haar gezin dat ze dankzij het Generaal Pardon toch in Nederland mogen blijven.

Respectloos

Op een dag vertelt haar Armeense vriendin die niet gelovig was, dat ze dankzij verhalen van het Oude Testament God had gevonden. Ze vertelde me dat Jezus de Zoon van God is. Ik werd boos op haar, ik vond het echt respectloos dat ze dat zei. Tegelijk zette het me aan het denken: Ik had dit geloof doordat ik in een bepaald gezin ben geboren; maar wat is nu waar? Ik besloot alleen maar rechtstreeks tot God te bidden om daar een antwoord op te krijgen.”

Verliefd

Haar vriendin hield ondanks de afwijzende reactie van Sabahat vol om haar over God en Jezus te vertellen en nam een bijbel voor haar mee. “Als ik een vraag had, vond ik heel vaak rechtstreeks het antwoord in het bijbelgedeelte dat ik dan las. Ook kreeg ik dromen en vertelden mensen om me heen dat Jezus de Zoon van God is. Ik werd echt verliefd op de bijbel! Alleen alles over Jezus bleef ik koppig ontkennen. Ik wilde ook niet zondigen en in de Koran is het een zonde als je twijfelt.”

Waarheid

Weer richtte Sabahat zich rechtstreeks tot God, ze wilde de waarheid weten! “Ik bad: Als u zegt dat Mohammed de weg is, dan zal ik hem tot mijn dood volgen. Maar als het waar is dat Jezus de Zoon van God is, dan volg ik Hem. Juist die dag was er een bijeenkomst, waar uitgelegd werd wie Jezus is, waarom Hij voor ons aan het kruis ging en wie de Heilige Geest is. Dat was het antwoord voor mij! Die dag ontving ik de Heilige Geest. Mensen vertelden dat ik straalde. Het was de mooiste dag van mijn leven!”

Familie

Het gezin van Sabahat was op z’n zachtst gezegd niet blij met deze keuze. Sabahat: “Toch was ik niet bang. Ik geloofde dat mijn familie zich ook zou bekeren, omdat Gods Woord dat zegt. In de tien jaar daarna zijn twee zussen, een broer en mijn vader ook tot geloof gekomen. Mijn broer is kort na zijn bekering overleden.”
Wees niet bang!

Sabahat is heel dankbaar dat ze God mag kennen. En ze moedigt iedereen aan: “Wees niet bang voor moslims! Ik ben nu dankbaar dat mijn vriendin heeft volgehouden over God en Jezus te vertellen. Luister naar Gods Woord, waarin staat dat we de hele wereld moeten vertellen wie Hij is!”

Jouw verhaal

Heb jij een bijzondere aanraking van God meegemaakt, bijvoorbeeld tijdens de Pinksterconferentie? We horen het graag!